It’s not the end, it’s the start of something new!

Mitt äventyr i Tyskland är nu efter 5 månader över. Det har varit en tid under vilken jag har upplevt väldigt mycket, lärt mig saker om mig själv, och om hästar naturligtvis, haft mycket roligt, ställts inför olika utmanande uppgifter och träffat många underbara människor. Helt klart är det en upplevelse som jag aldrig kommer att glömma, det blir ju trots allt som en extra familj när man är tillsammans så stor del av dygnet.

Sista veckan i Ellerhoop kom min familj för att hälsa på och hämta hem mig. Vi gjorde lite sightseeing i både Hamburg och Ellerhoop samt en utflykt till Nordsjön med ett besök på en sälstation där de tar hand om övergivna sälungar tills de kan klara sig själva igen. Vid Nordsjön vandrade vi också ut på havsbotten när tidvattnet stod i ebb och plockade lite snäckor och stenar, njöt av utsikten och blev blöta om fötterna.

För alla som någonsin besöker Ellerhoop kan jag rekommendera blomsterparken ”Arboretum” som är en gigantisk trädgård med allt från söta lökväxter till en damm med lotusblommor och vattenväxande träd. Det var en härlig upplevelse att se alla vackra blomsterarrangemang.

Jag har nu lämnat Ellerhoop, men mitt äventyr är inte slut! Nu är jag mitt uppe i några galna sommarveckor då jag bara ska njuta av livet, jag reser runt i Sverige till vänner, vår sommarstuga och Gotlands medeltidsvecka. I höst börjar jag plugga på KTH i Stockholm där nya äventyr väntar.

Det här blir sista inlägget på den här bloggen. Avslutningsvis vill jag säga ett jättestort TACK/THANK YOU/DANKE till alla i Ellerhoop!

5 Responses to It’s not the end, it’s the start of something new!

  1. Lotta och Rebecca skriver:

    Hej Vero,

    Det har varit roligt att följa ditt äventyr! Vi ser fram emot att ha dig i grannskapet igen och att få höra mer om dina äventyr ”live”.

    Lotta och Rebecca

  2. Kim skriver:

    Välkommen till KTH-familjen (: Vad börjar du plugga i höst?

  3. veroiellerhoop skriver:

    Tack Kim!! Roligt att du är inne och kikar på min blogg!
    Jag ska plugga energi och miljö, supertaggad 🙂

  4. Kim skriver:

    Kul! Den linjen ligger under samma skola (ITM) som min linje Maskinteknik. Blir säkert toppen, är ju en nystartad linje och allt 🙂 Tveka inte att höra av dig om du här frågor! 🙂

Lämna en kommentar